Marketing – ścieżka rozwoju

Kariera w marketingu to marzenie wielu osób, lecz jego praktyczna realizacja jest często dużym wyzwaniem. Jak awansować z roli wiecznego stażysty na stanowisko brand managera, a w przyszłości przejąć obowiązki dyrektora działu marketingu? Przełomem na ścieżce rozwoju mogą być studia podyplomowe marketingu.

Od zera do bohatera

Wielu absolwentów liceów wybiera marketing i zarządzanie kierując się wizją imponujących zarobków generowanych przez rynek reklamowy lub ambitnymi planami związanymi z kierowaniem dużym przedsiębiorstwem. Sprzyja temu powszechna opinia mówiąca o łatwych egzaminach oraz niewielkim wysiłku jaki wystarczy włożyć, by otrzymać dyplom poświadczający ukończenie tego kierunku. Niewiele osób pamięta jednak o tym, że w marketingu kluczowe jest doświadczenie i nieustanne poszerzanie wiedzy z pogranicza nowych technologii, elementów psychologii, gospodarki oraz biznesu. Jeżeli więc po maturze Twój wybór padł na marketing i zarządzanie, to bez zaliczonego stażu oraz praktyki uzyskanej w agencjach reklamowych i działach promocji, możesz mieć problem ze znalezieniem dobrej pracy. Absolwentów marketingu jest obecnie wielu, a wszędzie tam, gdzie konkurencja jest duża, liczą się dodatkowe atuty. Jak je uzyskać i udowodnić pracodawcy, że jesteś idealnym kandydatem na specjalistę ds. marketingu, albo brand managera?

Przepustka do kariery

Oprócz doświadczenia cennym atutem w oczach szefa firmy może być informacja o tym, że ukończyłeś studia podyplomowe. Marketing to popularny kierunek podyplomówek na wielu uczelniach, więc z pewnością szybko znajdziesz interesującą ofertę. Dyplomem studiów podyplomowych nie może poszczycić się każdy absolwent marketingu i zarządzania, a jego uzyskanie potwierdza konsekwentny wybór ścieżki rozwoju i chęć realizacji marketingowej pasji w życiu zawodowym.

Ukończenie studiów podyplomowych może też przyspieszyć Twoją karierę, jeśli od lat tkwisz na tym samym stanowisku i marzysz o przejęciu obowiązków senior brand managera lub szefa działu marketingu. Pokaże bowiem, że jesteś ambitny i nadal odczuwasz chęć poszerzania wiedzy na temat mechanizmów kierujących decyzjami zakupowymi konsumentów. Dyplom podyplomówki z marketingu może przekonać pracodawcę, że warto awansować akurat Ciebie, rozważ więc czy nie nadszedł dobry czas na to, by o niego zawalczyć.

Ścieżka rozwoju marketingowca jest długa i kręta, lecz niemal zawsze obejmuje ukończenie studiów, stażu i wieloletnie zdobywanie doświadczenia na stanowisku specjalisty. Po kilkunastu latach najlepsi absolwenci marketingu zarządzają całym działem lub firmą, lecz nawet wtedy muszą na bieżąco pogłębiać wiedzę, by nie wypaść z obiegu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *